Sunday, March 13, 2011

KERABU MEMBUKA SELERA

Sejak beberapa hari lepas suami asyik tak berselera makan.   Semalam ditanya kepadanya samaada teringin nak makan apa-apa, disebutnya kerabu.

Jadi semalam saya buat kerabu pucuk paku dan taugey.  Lama juga tak buat.  Agaknya itulah sebabnya sekelip mata saja habis sepinggan.

Kerabu Pucuk Paku & Taugey

Yang paling banyak makan memang suamilah.  Terus seleranya kembali dan berganda-ganda pula bila ada kerabu ni.

Sebenarnya teringin sangat nak buat tart keju tu.  Tengah menunggu resipi.  Nak tanya Datin la.

11 comments:

ASAN said...

Salam Nori.
Esok nak cari pucuk paku juga la!

BID said...

Aslmkm.
Sodap! Sayur paku sekarang mahal giler!

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Menyelerakan!
Sekarang susah dapat di kedai makan sebab kata mereka harga pucuk paku terlalu mahal.

SITIJA said...

Salam Nori.
Saya kalau buat kerabu paku, tak campur sayur lain, selalu campur perut saja.
Tapi sekarang pucuk paku ni mahal sesangat. Orang kampung tarik harga!

KERI said...

Salam Nori.
Pembuka selera ni!

RAM said...

Salam Nori.
Hmm .. campur taugeh pula ya?
Saya belum pernah makan gitu lagi.

ROHA said...

salam nori.
ya la .. 1st time nengok kerabu paku 5 taugeh.

Zizaq said...

Salam Nori.
Myself pun!

Sanna said...

Salam Nori.
Menyelerakan!

Nori said...

Salam kepada semua rakan2.
Tqvm ya.
I dah return visits.

MAPPIAU said...

untunnyer kalau pandai masak ni kan kan hehehe