Saturday, March 26, 2011

MAKAN CAKOI PANAS

Memang dah lama teringin nak buat cakoi ni sendiri.  Tapi tak juga buat-buat sampai la petang ni.  Tiba-tiba saja betul-betul datang mood untuk membuatnya.  Inilah hasilnya.


Dulu, terutama semasa kecil, memang selalu juga makan.  Sejak menjadi warga lama ni, selalu beli saja sebab ramai juga orang Melayu membuatnya untuk jualan.

Tapi semalam apabila baca tentang N3 tentang kedai kopi menjamukan kopi bercampur gelatin babi, dah la rasa loya pula.  Terbayang minum kopi dengan cakoi di kedai sedemikian.

Itu la sebenarnya sebab yang timbul mood untuk buat sendiri.  Jadilah dapatlah makan panas-panas.

11 comments:

CIKDAH said...

Aslmkm.
Kenapa pulak?
Cakoi pun boleh taruh bahan dari babi ke?

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Elok juga buat sendiri kan?

KERI said...

Salam Nori.
Hmmm!

ASAN said...

Salam Nori.
Ada ke benda tu dalam cakoi?

AM said...

Salam ukhwah.
Saya suka makan cakoi!

Zizaq said...

Salam Nori.
Panas2 sedap!

KAKIAH said...

Salam Nori.
Cakoi pun boleh juga!
Janji ada makan! hehe.

MAPPIAU said...

wahhh!!! memang terbuka selera untuk minum petang tengok cakoiii tuh hihihi

lagi sedap dan puashati kalau buat sendiri kan :))

RAM said...

Salam Nori.
Panas2 memang sedap!

Nori said...

Salam kepada semua.
Terima kasih di atas kunjungan & komen.
Saya dah balas kunjungan lol! :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kat kedah panggil pak tungku...sedap klu mkn panas2...