Wednesday, May 4, 2011

CERITA MAKAN

Sekarang ni banyak isu-isu sensitif.  Tak kuasa nak melayan!  Cuma berdoa semoga kita tidak terkena tempias segala musibah.

Jadi ada tak ada cerita pasal rumahtangga, famili dan saudara terdekat saja.  Kalau personal, susah juga.

Oleh itu hari ini, saya kongsi masakan lauk hari inilah.  Sekadar mengisi ruang untuk update.  Hehe.

Sambal Terung
Udang Masak Kicap Pedas

Masak pun jenis mudah-mudah dan kosnya sederhana ke rendah.  Terpaksa lebih jimat dan berhati-hati.

8 comments:

KERI said...

Salam Nori.
Orang kampung & dulu2, makan hanya berlaukkan ikan bilis atau ikan kering & sayuran2 segar.
Sekarang semuanya jadi seperti barang mewah. Terung pun sudah naik harga.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hmmm, nampak menyelerakan.

MIZA said...

Salam.
Waa, menyelerakan juga ni!

ALIA said...

Salam Nori.
Ya la! Kena jimat. Minyak naik lagi! Apa ke jadahnya!

KAKIAH said...

Salam Nori.
Memang geram la .. minyak naik lagi senyap2!
Tak tahu macam mana nak jimat lagi!

JJAKA said...

Ya betul.
Sekarang kena belanja secara berhemah.

Firdii said...

Salam ziarah.
Ok jugak tu. Pedas ada ummphh

ASAN said...

Salam Nori.
Apa yang sedap tak semestinya dari bahan yang mahal.